nackademipodden

Nackademipodden

Nackademipodden drivs av digital strateg-studenterna Emma, Michaela och mig, Natalie. Idén till podden kom när två tjejer från föregående årskull startade Nackademipodden tillsammans med marknadavadelningen på skolan. Detta året tog vi tre tjejer över den, just för att det är så viktigt att informera om vad som ingår i rollen som digital strateg. Vid start skapade vi en social media-plan, vilket kanaler som Facebook och Instagram ingår. Alla avsnitt har olika teman, allt från content, jämnställdhet inom branschen och trendspaningar.

Min roll i podden är redigering och klipp av ljud samt skapande av grafiskt material så att det följer Nackademis riktlinjer. Podden är ett samarbete med Nackademin marknadsavdelning. Vi bjuder kontinuerligt in gäster från olika kommunikationsbyråer och företag med starka personligheter som är yrkesverksamma inom branschen. Till exempel har vi bjudit in gäster från: OH MY!, Wrapp, Åkessson & Curry, Telenor Connexion, Springtime och Acast.

Låt dig inspireras och följ oss gärna på sociala medier!